Self Marketing

V dnešní době je klíčové nejen mít silné dovednosti a zkušenosti, ale také umět efektivně prezentovat sami sebe. Self marketing je strategie, která vám pomůže vytvořit pozitivní image a představit své schopnosti a hodnoty ostatním. Vybudujte si vlastní PR.

Budování osobní značky

Osobní marketing pro lidi, až na výjimky, není příliš instinktivní, ani přirozený. Většinou se dokonce vnímá negativně, protože lidé si jej asociují s chlubením nebo vytahováním se. Avšak zákazníci/zaměstnavatelé chtějí spolupracovat s těmi, kteří své práci opravdu rozumí. Přesvědčte je proto o tom, že jste ve svém oboru profesionál. 

Pokud tedy chcete ve svém profesním životě uspět, musíte nejen tvrdě pracovat, ale výsledky své práce i správně prezentovat. Mnoho lidí má problém s tím, jak se prezentovat, protože neradi mluví sami o sobě. Pokud patříte mezi ně, zkuste změnit svůj mindset - uvědomte si, že nemluvíte jen o sobě, ale o tom co skutečně děláte. Mluvte o své práci nadšeně, prezentujte se v dobrém světle, aniž byste působili strojeně či uměle.
Vždy je co zlepšovat, a to platí i o vaší práci či vaší kariéře. Myslete na to, že práce je sice důležitá, ale stejně důležité je i to, jak k ní přistupujete a jaký dojem vyvoláváte u lidí kolem vás.

Nezapomínejte, že budování vlastního PR není okamžitý proces. Může trvat roky, než dosáhnete plánovaných cílů. Nepřestávejte však věřit ve své schopnosti a pokračujte v úsilí. Nevíte, jak začít? 
Přečtěte si základní návod.

image

1.

Buďte to vy

Zkuste identifikovat své silné stránky, dovednosti a specifické osobnostní rysy. Není samozřejmě nic špatného na tom umět na sebe upoutat, ale měli byste lákat na sliby, které dokážete dodržet. Nesplněné očekávání klienta není pro podnikání, ani pro vaši motivaci nic dobrého.

2.

Vytvořte osobní značku

Vaše "osobní značka" je způsob, jakým se prezentujete světu. To zahrnuje váš vzhled, komunikační dovednosti a hodnoty, které reprezentujete. Vytvořte si konzistentní a autentický obraz, který odpovídá tomu, kdo opravdu jste.

3.

Určete si cílovou skupinu

Určete si, pro koho chcete být relevantní, jinak řečeno, kdo vás má respektovat a uznávat. „Všichni“ není odpověď. Nikdy. Jakmile toto pochopíte, ušetříte si spoustu starostí a vlastně i smutku. Jakmile víte, ke komu chcete mluvit, je na čase zjistit si o těchto lidech více podrobností. 

4.

Buďte konzistenstní

Udržování konzistence při budování osobní značky je klíčové pro efektivní self marketing a vytváření pozitivního dojmu na ostatní. Pokud v různých momentech vypadáte, mluvíte anebo se chováte různými způsoby, ztrácíte na kredibilitě. Konzistence je proto způsob, jak zvýšit vaši důvěryhodnost.

Pamatujte, že vaše osobní značka by měla vždy vycházet z vaší autenticity. Obvykle však i to vyžaduje, abyste se odvážili opustit svou komfortní zónu a vyšli do neznáma. Připravte se na to. A nezapomínejte, že někdo může mít i jiný názor než vy. To je v naší společnosti naprosto běžná věc. 

Nebojte se napsat lidem, které vnímáte jako lídry oboru o radu nebo se zařiďte formou koučinku či mentoringu. Vždy je lepší, nechat si poradit, než stát dlouhodobě na místě.

Let's work together :-)

Osobní značka není jen pro velké firmy nebo podnikatele. Lidé si vás googlí pokaždé, když na vás narazí poprvé. Například na pohovoru, ve škole, v práci apod. A to, co najdou, často rozhodne o tom, jaký si o vás udělají základní obrázek. Až takhle easy to je.